Blog o modzie, makijażu, urodzie i zdrowiu

Post Top Ad

Domowy chlebek z marchewką

Kobieta nigdy się nie nudzi. Kobieta zawsze znajdzie sobie zajęcie. Idąc tą myślą, upiekłam swój pierwszy w życiu chlebek. Doświadczenia praktycznie nie mam - w zeszłym roku raz upiekłam bułeczki i to tyle jeśli idzie o moje kulinarne CV w kategorii piekarskiej :) Jak można się domyślić chlebek jest łatwy w przygotowaniu. Nie jest ani pracochłonny, ani czasochłonny. 

Nie wiem czy mogę powiedzieć, że przepis wzięłam z internetu czy z jakiejś konkretnej strony, bo tak naprawdę przejrzałam ich kilka i właściwie zrobiłam po swojemu :)

Potrzebne składniki:

  • 350g mąki pełnoziarnistej
  • 100g mąki pszennej
  • 50g mąki żytniej razowej
  • 7g drożdży w proszku (opakowanie)
  • 200 mln letniej wody
  • 40 ml oleju rzepakowego
  • 150g marchwi 
  • 1 łyżeczka soli morskiej
  • możliwe ziarna słonecznika do posypania

Przygotowanie:

Wszystkie 3 rodzaje mąki przesiewamy przez sito do miski (z racji, że używamy mąki pełnoziarnistej zostaną nam na koniec większe kawałki, które nie przelecą przez sito - je także na koniec dodajemy do miski). Wsypujemy opakowanie drożdży oraz łyżeczkę soli. Dodajemy uprzednio umytą, obraną i startą na dużych oczkach marchewkę. Mieszamy lekko po czym dodajemy olej i wodę. Całość wyrobiłam mikserem z końcówką do mieszania. Przełożyłam do sylikonowej formy i odstawiłam pod ściereczką na 30 minut w ciepłe miejsce. Po tym czasie ciasto na chlebek wylądowało w piekarniku nagrzanym do 190* i piekło się ok. 40 minut. Po upieczeniu chlebek należy wystawić na kratkę do ostygnięcia. GOTOWE! :) 


Mąki do wypieku różnego rodzaju domowego chleba znajdziesz TUTAJ.  

Będzie mi miło jeśli dasz znać czy podoba Ci się mój chlebek i czy skorzystasz z mojego przepisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Post Top Ad

My Instagram