Blog o modzie, makijażu, urodzie i zdrowiu

Post Top Ad

Mniej znaczy więcej - bardziej skoncentrowane proszki


Jak informuje Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości, na rynek wchodzi właśnie nowa generacja bardziej skoncentrowanych proszków do prania. Innowacja ta przyniesie korzyści zarówno konsumentom, jak i środowisku. Klienci będą dźwigać mniejsze ciężary podczas zakupów, a proszki do prania zajmą mniej miejsca w ich domach. Pranie będzie wymagać mniejszych ilości proszku niż wcześniej, co jest korzystne dla środowiska, ponieważ zmniejszy się zużycie substancji chemicznych i opakowań.

Producenci detergentów wprowadzają na rynek nowatorskie produkty (np. kapsułki żelowe), a jednocześnie opracowują innowacyjne rozwiązania dla dotychczasowych produktów. Obecnie w wielu krajach Unii Europejskiej została wprowadzona nowa generacja proszków do prania, co oznacza obniżenie rekomendowanego dozowania do maksymalnie 75 g/pranie (równowartość 115 ml/pranie) na standardowy wsad pralki*.

Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu paczki proszków do prania są mniejsze i lżejsze, choć nadal umożliwiają użytkownikom wypranie takiej samej ilości ubrań. Proszek do prania jest bardziej skoncentrowany, dzięki czemu wymaga mniejszego dozowania, jednocześnie zapewniając co najmniej taką samą skuteczność jak wcześniej.



Dzięki nowej generacji bardziej skoncentrowanych proszków do prania polskie konsumentki będą nosić rocznie średnio 4 kg proszków mniej. Silniej skoncentrowany proszek zajmuje również mniej miejsca w domu — a przechowywanie wielu produktów to istotny problem, z którym boryka się każda pani domu.

- Konsumentów nie powinna zwieść wielkość paczki proszku do prania. Proszki nowej generacji są bardziej skoncentrowane, dzięki czemu na jedno pranie zużywa się mniej detergentu.

Aby dokonywać mądrych wyborów zakupowych, należy zwracać uwagę na ikonę załadunku prania, znajdującą się na każdym opakowaniu proszku, która umożliwia porównywanie proszków o różnej wielkości i różnym stopniu koncentracji — powiedziała dr inż. Anna Oborska, Dyrektor Generalny Polskiego Stowarzyszenia Producentów Kosmetyków i Środków Czystości.

Aby móc czerpać korzyści z bardziej skoncentrowanych proszków do prania, należy dokładnie przestrzegać instrukcji dotyczących dozowania. W przeciwnym razie klienci mogą niewłaściwie dawkować proszek, co oznacza, że nie skorzystają na jego koncentracji. Konsumenci powinni dokładnie przeczytać etykietę i postępować zgodnie z wytycznymi producentów.

- Postępowanie zgodnie z zaleceniami producentów wymaga jednak przełamania pewnego stereotypu, który jest dość mocno zakorzeniony w naszych głowach i zakłada, że „dobrze” znaczy „dużo” – komentuje dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog z warszawskiej SWPS. Warto jednak poświęcić trochę uwagi na zapoznanie się z nowymi trendami rynkowymi, które zmierzają do minimalizacji i upraktyczniania dostępnych produktów. Dzięki tego typu działaniom możliwa jest oszczędność czasu i energii, co pozytywnie wpływa na jakość naszego codziennego życia – dodaje psycholog.

Nowa generacja bardziej skoncentrowanych proszków do prania nie tylko ułatwia życie klientom, lecz – co bardzo ważne – wykazuje także mniejszy wpływ na środowisko.

- Skoncentrowane proszki do prania w mniejszym stopniu wpływają na środowisko, ponieważ do ich produkcji zużywa się mniej substancji chemicznych i materiałów opakowaniowych, a transport mniejszych paczek oznacza zredukowaną emisję CO2 — powiedział Sławomir Brzózek Prezes Fundacji Nasza Ziemia.

- Unia Europejska promuje zapobieganie, czyli w tym przypadku zmniejszenie masy opakowań, jako pierwszy krok w przeciwdziałaniu powstawaniu odpadów. Projekt zatem wpisuje się doskonale w wytyczne Unii – dodała Agnieszka Jaworska, dyrektor generalny Stowarzyszenia EKO-PAK.


Więcej informacji o kampaniii znajdą Państwo na stronie: www.pierzmadrze.pl



* Wartość ta jest ustalona dla standardowego wsadu pralki składającego się ze „średnio zabrudzonych” tkanin, pranych w wodzie o średniej twardości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Post Top Ad

My Instagram